2012. június 28., csütörtök

Hogyan barnuljunk szépen és biztonságosan

  Szerencsére már javában itt a nyár, meleg időből nincs sok hiány, legtöbb szabadidőnket a strandon tudjuk tölteni. Ezért is fontos bőrünk védelme. Nagyon oda kell rá figyelnünk, strandon kötelező a napozókrém használata, függetlenül barnaságunktól. Világos bőrűeknek persze extra figyelmet kell fordítani rá.



Legtöbben most szép barnára szeretnének sülni, (ami mellesleg idén divat is) úgyhogy kezdjük az otthoni előkészületekkel.
Fontos, hogy mielőtt belevetnénk magunkat a napozásba, leradírozzuk a bőrünket a testünkön és az arcon is. Utóbbi esetben egy gyengédebb arcradírral. Napozás után már ne radírozzunk, egyrészt, mert nem szeretnénk a szép lebarnult bőrrétegtől megszabadulni, másrészt pedig ne dörzsölgessük a bőrt napozás után, hiszen akkor elég érzékeny, főleg, ha lepirultunk, netán leégtünk. Ilyenkor nyugtatni kell a bőrt napozás utáni készítményekkel. Erre egy Aloe Vera spray (például közel 100%-os) is megfelel. A barnulás elősegítéséhez az étrendünkbe is beiktathatunk néhány béta-karotin tartalmú zöldséget, mondjuk a sárgarépát. De megtalálható a paradicsomban, sütőtökben, sárgadinnyében és sárgabarackban is, szinte minden sárga és piros növényben.  A béta-karotin fizikai védelmet is nyújt az UV sugarak káros hatásai ellen és egyenletes barnulást biztosít. Tehát nemcsak elősegíti a barnulást, hanem védi is bőrünket, így fontos gondoskodnunk a NAPI megfelelő mennyiségű béta-karotin beviteléről. Erre kapszulák is léteznek, de véleményem szerint felesleges arra pénzt költeni, amikor bármelyik zöldségesnél megkaphatjuk ezeket a növényeket. Nyaralás előtt különösen jól jöhet egy ilyen intenzív zöldségfogyasztás. :)




Ha már napozunk, akkor pedig kötelező egy megbízható napozó használata. Minél világosabb a bőrünk, érdemes annál magasabb faktorszámú krémet választani. Így tovább maradhatunk a napon újrakenés nélkül.
Nagyon fontos, hogy még otthon, pontosabban 20 perccel  napozás előtt kenjük be magunkat egy magasabb faktorszámú termékkel (könnyen barnuló, nem túl világos bőrre 20-as, világosra min. 30-as), mert nem hat egyből a krém! És el ne felejtsük magunkkal vinni a strandra/partra. Szintén fontos, hogy arcunkat is kenjük be egy külön napozó arckrémmel. És ezt is dobjuk be a strandtáskába, mert az arcunkon meg pláne nem szeretnénk rákvörösre sülni. Napozáskor 11-től 4-ig használjuk a magas faktorszámú krémet, ha későbbre is ott maradunk, akkor sem feledkezzünk meg bőrünk védelméről, viszont este 6-7 körül (ilyenkor is elég erősen süt még a nap) már használhatunk egy light-osabb fényvédőt. Ezesetben egy spray-s verziót ajánlok, amit csak egyszerűen magunkra fújunk és kész.

Napozók vásárlásánál legelőször a magyar Dr. Kelen vízálló krémjeit ajánlanám, (igeeen, vannak magyar napozó termékek is) melyekből rengeteg fajta létezik.

Napkrém arcra és testre - hipoallergén


50 faktoros napkrém - hipoallergén


Sport napgél 30-as faktorral (szabadtéri sportoláshoz kifejlesztett napozó) - hipoallergén

Barnulást fokozó naptej 16-os faktorral (önbarnytó nélkül gyorsítja a barnulást)


Gyengébb védelmet biztosító hűsítő napozó spray - hipoallergén

Napozás után pedig a bőr nyugtatása, ápolása a feladatunk, hiszen a napozás szárítja a bőrt.  Erre is számos termék áll rendelkezésünkre. A Dr. Kelen termékek között egy erre tökéletes napozás utáni terméket is találunk:
Ez regenerálja, hidratálja a bőrt, csökkenti a bőrpírt, megnyugtatja azt és megakadályozza a ráncosodást. Testre és arcra is használható. Tartósítószer-, és színezékmentes.

Vagy egy Aloe Vera spray-t is használhatunk:
Ezt a Rossmannban is beszerezhetjük.




Tehát egyetek sok piros és sárga zöldséget, legyen megfelelő napozókrémetek és napozás utáni testápolótok!
Jó barnulást!

Képek: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése